torsdag 12 mars 2009

Torsdag

Sitter i skolan nu och har håltimma, rätt så tråkigt egentligen men ändå ganska så skönt. Man kan ta det lungt och bara vila, men om man har mycket läxor så kan man sätta sig ner och plugga lite.
Ska snart skriva lite på VG-delen på experimenten, då kanske jag får lite bra betyg :P hehe

I engelskan nu så ska vi få ha en egen liten lektion var om grammatik. Jag och Madde ska ha om "I do" verben (eller vad man ska säga) Och jag tror att det kommer gå ganska så bra :) Vi vet vad vi ska ha med, och nu är det bara att hitta papper med lite övningar som vi kan ha och som resten av klassen ska få göra.

I svenskan så håller vi på med romantiken och det går väl rätt så bra, är med Madde där med :P hehe Vi ska skriva ett faktablad om en författare och lite om boken. Vi ska skriva om Edgar Allan Poe som har skrivit "Det skvallrande hjärtat" Det kommer nog gå ganska så bra tror jag.

Vad har jag mer att göra i skolan..hmm.. Jo jag har prov i samhäll imon, om massmedia. Det kommer nog gå bra tror jag, eller jag hoppas på det i alla fall.
Ska ha prov i barn och ungdomssjukvår imon med, om förtidigt föddabarn (prematur) och det kan jag rätt så mycket om. Fast jag har inte kunnat öva speciellt mycket, för jag har tappat bort mitt block och pappret med frågor och svar som troligtvis skulle vara med på provet.
Men som tur är så har jag Alex :D Ska få skriva av frågorna och svaren från henne, så att jag kan plugga lite till imon. Tycker om dig gumman! <3

Imorgon så ska jag och Robin sova på hotell, vi firar 2år :D Ska bli riktigt mysigt tycker jag. Ska bara stå ut med skolan till typ 16.00 och sen kan vi åka iväg till scandic :)

Tudels^^

Inga kommentarer: